Ada en Gradus cruising de Méditerranée

De reis!

Ja, ja het is nu officieel!

Gisteren de laatste gegevens doorgebeld en de reis is nu dus echt ingeboekt.

Cool

Van 23 mei t/m 30 mei gaan pa en ma met het schip de Norwegian Jade op Middelandsezee cruise

Laughing

Eerst even vliegen van Schiphol naar Barcelona (wel een beetje vroeg namelijk om 06.10

Undecided
) , dan richting de cruise terminal en inschepen maar. Om 17.00 uur vertrekt de boot voor de 8 daagse cruise naar de hoogte punten van de middelandse zee zo als o.a Monaco, Rome en Mallorca. (Klik op 'Kaart' om de route te bekijken)

DeNorwegianJade is een super de luxe 4 sterren cruiseship van bijna 300 m lang en 15 verdiepingen (deks) hoog! (zie foto's). Het schip heeftmaarliefst dertien verschillende restaurants, die elk worden vertegenwoordigd door een andere culinaire keuken. Zo is er een Italiaanse pizzeria, Japanse Teppanyaki en Spaanse Tapas bar. Verder is het schip afgeladen met tal van faciliteiten diehun tot geen moment verveling zullen brengen. Allereerst is er natuurlijk een heerlijk verkoelend zwembad, omringd door maarliefst vier jacuzzi's. Dan is er nog een joggingparcours, tennisbaan, basketbal- en volleybalveld. Ook is er een zeer uitgebreide fitnessruimte met alle denkbare apparatuur. Na deze vermoeiende activiteiten kun je heerlijk ontspannen in de 'Ying Yang Health Spa & Beauty Salon'.

Een super de luxe binnenhut (zie foto's) met standaard airconditioning, satelliettelevisie, telefoon, minibar, kluis en radio mag natuurlijk niet ontbreken.
Bovendien heb je de beschikking over een 24-uurs roomservice.

Wink

Kijk ook nog even naar de filmpjes voor extra info over de boot etc.

Voor herhaling vatbaar

Kerstcruise met Norwegian Jade met een zusje was een ervaring om niet snel te vergeten. Er wordt alles aan gedaan om het de gasten naar de zin te maken. Zonder bijbetaling kun je uitstekend eten in de diverse restaurants van bediend tot selfservice. Na een paar dagen vindt je je weg aan boord en weet je wat er allemaal te doen is en waar. Wij hadden hut met balkon, wat erg aangenaam is. Personeel is vriendelijk en uiterst dienstverlenend. Maakten een rondleiding achter de coulissen van het schip (kostte 50 dollar, een minpuntje!), wat een organisatie en logistiek. Petje af. Excursies zijn prima georganiseerd met deskundige gidsen. Sommige excursies zijn een tikkeltje te duur. Ook de wijn is aardig aan de prijs. De receptie mag wat beter. In zijn algemeenheid een aanrader.

Fantastische beleving

Mooi deze 13 daagse cruise rond de middelandse zee, perfect geregeld vanaf het vliegveld tot /met de terugreis naar het vliegveld

de allereerste cruise: nooit meer iets anders

Net terug van 10 dagen op de Norwegian Jade van 15 jan.t/m 24 jan.2010. Fantastische reis gehad naar Marokko en de Canarische eil.
Prima buitenhut,prima eten en vooral goede service.Voor herhaling vatbaar.

Top entertainment

We hebben genoten van de standup comedians van Second City. Beter en verfijnder dan de Lama's. We ontbeten het liefst in het a la carte restaurant op de zeedagen. Fijn met servet op schoot en alles keurig opgediend. Bij minder tijd is het buffet handiger.

Heerlijk dat freestylen

We zijn met de Norwegian Jade wezen cruisen. Veel faciliteiten en heerlijk het freestylen. Je bepaalt zelf in welke van de 12 restaurants je gaat eten en hoe laat. En je hoeft niet strak in het pak te gaan dineren zoals bij de meeste cruisen een paar keer per week verplicht wordt. Mag wel, maar niets moet.

Geweldig, echt een aanrader.

Wij hebben van 2 mei tot en met 16 mei met de Norwegian Jade een Middellandse Zee cruise gemaakt en het was geweldig. Het schip is modern en superschoon. De bediening is super vriendelijk en behulpzaam. Er is `s avonds voldoende entertainment. Het freestyle concept is een must voor mensen die er niet van houden om iedere dag om dezelfde tijd met dezelfde personen te eten je kunt eten waar en wanneer je maar wilt en je hoeft niet in het gala gekleed te zijn. Voor ons was het een belevenis om nooit te vergeten.

Super-cruise!!!

Dit was onze eerste cruise, dus geen vergelijkingsmateriaal(vandaar de score van 9) maar het is ons zeer goed bevallen. Wat ons betreft is dit de 1e, maar zeker niet de laatste keer!
Het schip was fantastisch (met "gezellige" kleuren). Wij hadden een cabin met balkon (héérlijk)
Het personeel was bijzonder vriendelijk, zonder overdreven te worden.
Doordat de US dollar voor ons gunstig was, viel de uiteindelijke prijs van de consumpties erg mee.
Al met al een heerlijk relaxte vandaag ("luxe-gevoel")

PRACHTIG SCHIP

hoi! wij gingen mee van 15 tot 27/02. onze derde cruise, en 1ste keer free-style.is ons héél goed meegevallen.het eten en de sercice was werkelijk uitmuntend,je kan eten op eender welk uur.
drank aanboord is idd. nogal duur,maar dit heeft als voordeel dat er geen dronkemans(vrouw)toestanden gebeuren.tijdens de excursies kan je trouwens wel een paar flesjes wijn of bier mee aan boord brengen, maar geen sterke drank,want die nemen ze af tot je terug ontscheept.
koffie,thee en ice-tea en water kan je ganse dag gratis krijgen.
kortom: niks op aan te merken! zeker doen

Een "wereldreis" gehad met de "JADE"

We hebben een geweldige cruise gemaakt met de Norwegian Jade. Een internationale populatie van vakantiegangers,heel vefrissend. Personeel aan boord uitermate vriendelijk. Het "sprayen" van de handen, uit hygienisch oogpunt, was in het begin wat vreemd,maar al snel raakte je eraan gewend.
Het entertainment was geweldig, Stardust Theater was imposant gewoon.
Kortom, de reis van ons leven gemaakt met de "Jade".

Hans en Cindy

Nog één nachtje slapen....(nou ja...een nachtje mag je het niet noemen.....) een paar uurtjes slapen en dan is het zover!!
We hopen dat jullie een fantastische week tegemoet gaan. Aan de verhalen hierboven te lezen, komt het helemaal goed.
We zullen aan jullie denken en ma: alvast een hele fijne verjaardag!
Tot gauw!

Liefs, Hans en Cindy